reklama

Načo mi je moja banka, keď využívam vašu?

Neustále počúvam, na každom kroku, ako sa banky predbiehajú, v reklame, Vaša banka toto, Vaša banka hento, jednoducho Vaša banka je tu pre Vás. Moja banka ma však sklamala.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (18)

Moja nie preto, že by som ju vlastnil, ale mám tam dva účty a tak som ich. Ich klient. Platím im za rôzne služby, ako je napr. vedenie účtu, doručenie alebo úschovu výpisu, platím za to keď mi na účet peniaze prídu, platím za to keď nimi niekomu zaplatím a takisto ak si ich z účtu vytiahnem, akoukoľvek formou.

Chystám sa na dovolenku do Chorvátska a tak som si išiel zameniť Slovenské koruny za Chorvátske Kuny. V zmenárni ktorú som mal hneď pri ceste mi sympatická slečna povedala, že Kuny majú len banky, nenapadlo ma opýtať sa ktoré, lebo som bol skalopevne presvedčený, že predsa tá moja ich určite bude mať, veď je to banka s najväčšou tradíciou a aj klientelou na Slovensku.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Ale hlavne, moja. A ja som jej klient.

Jááj, lenže to som si neuvedomil, že som „ich“, len vtedy, keď ma idú „cucať “, ak potrebujem od nich služby tak im absolútne nevadí, ak mi poslúži konkurencia.

 Ale, aby som sa vrátil k mojej zmenárenskej skúsenosti, prvá konkurenčná banka, tej akože mojej, Slovenskej sporiteľne, ktorú som navštívil, bola Istrobanka. Kuny síce nemali, ale ochotná slečna v pokladni ma informovala , že ich majú v Unibanke a v Tatrabanke, tam dokonca s lepším kurzom. Vraj nejaký pán čo sa u nich zastavil, to vravel.

Tak som sa vybral do Unibanky, ale po ceste som sa ešte pre istotu zastavil v banke Dexia, kde som takisto nepochodil a keďže ma už troška tlačil čas, Ľudovú banku som jednoducho obišiel a vstúpil som priamo do Unibanky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tam síce už Kuny konečne mali, ale poplatok 1% pri kurze 1Kuna=5,47 SKK mi len tak nedovolil, neskúsiť ešte aj tú Tatrabanku, kde bola podľa predchádzajúcich informácií, nádej na ešte výhodnejší kurz Slovenskej koruny. Navyše, keď to bolo iba oproti v budove, cez cestu.

Bola to pravda, Tatrabanka predávala 1Kunu podobne ako Unibanka za 5,47 SKK, ale neúčtovala si žiaden poplatok.

Obchod, teda výmena peňazí bol na spadnutie, ale v tom mi zavolala kamarátka z Nitry, vraj si bola meniť koruny na Kuny v „svojej“ banke, vo VÚBečke a kurz bol 1Kuna=5,42 SKK bez poplatku.

Ako som len mohol zabudnúť na VÚB, vŕtalo mi cestou v hlave. Asi preto, že nebola po ceste a medzi toľkými bankami, niet sa čomu diviť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keď som prišiel k budove, kde som ju kedysi podvedome registroval, (naozaj len podvedome, lebo nebola to „moja“banka) tak mi svitlo, že je presťahovaná. Presťahovali ju do tej istej budovy, ako sídli Istrobanka, iba vchod má za rohom, zrejme aby do seba zamestnanci konkurenčných bankových inštitúcií pri ceste do práce navzájom nevrážali.

Skončil som teda vlastne v tej istej budove, kde som začal.V banke, ktorú som si v zápale hľadania nevšimol, mi zamenili koruny v kurze 1Kuna=5,42 Skk , bez poplatku.

Teraz premýšľam, ktorá je vlastne tá „moja“? Tá v ktorej mi poslúžili , prakticky zadarmo, alebo tá ktorú i ja živým svojimi poplatkami?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Napadlo ma ešte, načo nám je toľko bánk?

Vzápätí som to hodil za hlavu. Aspoň som sa prebehol.

Uprostred dovolenkovej sezóny, dňa 1.8.2006 v bankách v Novom Meste nad Váhom bola možnosť zameniť Kuny takto:

Slovenská sporiteľňa 1Kuna=nepredávajú

Istrobanka 1Kuna=nepredávajú

Dexia 1Kuna=nepredávajú

Unibanka 1Kuna=5,47 poplatok 1%

Tatrabanka 1Kuna=5,47 bez poplatku

VÚB 1Kuna=5,42 bez poplatku

Ľudová banka neznáme

Poštová banka neznáme

Miloš Španka

Miloš Španka

Bloger 
  • Počet článkov:  33
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Človek akých sú milióny. Zoznam autorových rubrík:  ŠportPolitikaO všeličomToto som zažilObjektívneFikcieSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu